Services

Paspartous faciliteert de uitvoering van verschillende stadspassen. Daarnaast adviseren wij gemeenten met inventarisaties en haalbaarheidsonderzoeken.

Opdrachtgevers

Voor Dordrecht, Utrecht, Arnhem en Amsterdam zijn wij dagelijks bezig met het faciliteren van de uitvoering van hun stadspassen: van het samenstellen van het aanbod tot de dagelijkse communicatie met partners en pashouders.

Dordtpas
Gelrepas
U-pas
Rotterdampas
Stadpas Amsterdam

Dordtpas: het traject in kaart

Paspartous heeft het traject van inventarisatie en raadsadvies tot en met lancering van de Dordtpas in minder dan 2 jaar gerealiseerd. Lees hieronder meer.

Dordtpas

Januari 2018: de gemeente Dordrecht zet in het programma “Samen tegen Armoede” dat het, om sociale uitsluiting van bepaalde groepen te voorkomen, de mogelijkheid van een Dordtpas wil verkennen. Op verzoek van de gemeente doet Paspartous hier onderzoek naar. In vier maanden maken we een inventarisatie. We voeren minstens 30 gesprekken met wethouders, beleidsverantwoordelijken, potentiële aanbieders en andere stakeholders.

Inventarisatie

In de inventarisatie staan uitgangspunten en doelen. We kijken naar bestaande regelingen op het gebied van armoedebestrijding en participatiebevordering. We geven antwoord op de vragen: hoe kunnen we aansluiten bij andere gemeentelijke regelingen, zoals een vrijwilligerspas en mantelzorgcompliment? En wie zijn mogelijke aanbieders (zowel binnen als buiten Dordrecht)? Ook maken we een inschatting van de te verwachten afzet per doelgroep, kosten en de te realiseren besparingen.

Realisatie

December 2018: aan de hand van onze rapportage beslist de gemeente om de Dordtpas in te voeren. Op 1 januari 2020 start het eerste pasjaar. Het gehele traject, van wens tot verkenning tot met daadwerkelijke invoering, is dus in minder dan 2 jaar gerealiseerd. De Dordtpas is voor iedereen te koop, met een aantrekkelijk aanbiedingenpakket voor elke pashouder. Minimakinderen en mantelzorgers krijgen een pas met tegoed, dat zij bij een groot aantal aanbieders, van sportvereniging tot kledingzaak, kunnen besteden.

Een pas voor iedereen

We ontwikkelden voor de Dordtpas een stevige positionering als dé pas die aanzet tot ontdekking en leuke dingen doen met elkaar. Met merkwaarden die pasten bij de gemeente Dordrecht en hun stadsmarketing, maar dan in een vlot nieuw jasje. 

Platform

We creëerden een website, die niet alleen de plek is voor inspiratie en een overzicht van alle acties, maar ook voor het kopen, verlengen en cadeau doen van de pas. Via Mijn Dordtpas kunnen pashouders hun paszaken regelen, zien hoeveel ze met hun acties bespaard hebben en eventueel hoeveel tegoed er nog op de pas staat.

App

Ook een app kon niet ontbreken. Daar vinden pashouders alle acties bij hen in de buurt. Acties bekijk en filter je per categorie. Favoriete acties vind je de volgende keer makkelijk terug. De app fungeert ook als een digitale pas die gescand kan worden bij de acties. Zo is de pas altijd bij de hand!

Campagne

Met de campagne vertelden we Dordtenaren en andere geïnteresseerden over de Dordtpas. De centrale boodschap “Haal alles uit je stad” zet aan tot ontdekking van musea, sport, eten en drinken, attractieparken, alles!

Social Media

Op Facebook en Instagram informeren en inspireren we de fans. Met het laatste nieuws, maar ook met tips en reviews, zodat de Dordtpas top-of-mind blijft en de merkbeleving groeit.

Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten, en marketing cookies om jouw ervaring hier nog beter te maken. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Liever geen cookies? Pas dan je cookie-instellingen aan.

Cookie instellingen